Turism

Despre Targul de Turism – Februarie 2018

Dupa ce am participat ani la rand ca expozant la Targul de Turism al Romaniei, a venit vremea sa ma relaxez si din pozitia de vizitator :). Recunosc ca oricat de dor mi-ar fi de atmosfera celor 4 zile de targ, online-ul imi ofera o satisfactie cel putin la fel de mare prin Concediu.com 🙂

Pentru cei care nu lucreaza in industria turismul, insa care iau contact cu agentiile de turism doar ca vizitatori la Targ sau in calitate de clienti, as vrea sa dau cateva lucruri din “casa”, lucruri care vor arata intensitatea unui astfel de proiect pentru noi, cei din agentiile de turism.

  • Pregatirea participarii la Targ incepe cu cateva luni inainte prin alegerea locatiei din pavilion, stabilirea bugetului, desenarea proiectului, pregatirea ofertelor dedicate, a brosurilor etc.
  • Construirea unui stand peste medie dureaza 2-3 zile si de foarte multe ori reprezinta o adevarata desfasurare de forte.
  • Prima si a doua zi de targ se adreseaza in mare masura discutiilor de business, dezvoltarii de parteneriate, semnarii contractelor etc. Ah, si reprezinta incalzirea pentru ceea ce urmeaza in urmatoarele 2 zile de weekend 🙂
  • Zilele 3 si 4 sunt zilele in care agentii de turism dezvolta laringita 🙂 . Inchipuiti-va ca timp de 2 zile, timp de 8 ore pe zi, fiecare agent discuta cu zeci de oameni, oameni care se asteapta sa gaseasca un agent entuziast, plin de energie si mai ales plin de informatii 🙂
  • Pentru agentii de turism, Targul se incheie dupa inca cel putin o saptamana, timp in care se transmit oferte si se comunica in contiuare cu o mare parte a celor care le-au vizitat standul, dar au plecat nehotarati.

Acum ca v-ati facut o idee despre cat de important este un astfel de eveniment pentru noi, cei din industrie, iata si cateva puncte despre cum a fost Targul de Turism prin ochii mei de vizitator cu experienta, dar si cateva poze personale nereusite, in galeria de mai jos 🙂

  1. Mutarea Targului din pavilioanele C in noile pavilioane B1 si B2 a dat in sfarsit o fata occidentala unui Targ, care merita acest lucru deja de cativa ani.
  2. Infrastructura pavilioanelor, culoarele largi, tavanul inalt si intrarea generoasa au permis expozantilor sa dea multa culoare, atat de specifica Targului de Turism.
  3. Daca pana acum marii touroperatori construiau standurile pe principiul degeaba esti TARE, daca nu esti si MARE ( va spun din experienta 🙂 ), incepand de anul acesta, ajutati de generozitatea noilor pavilioane, Doar Mare si Tare nu mai e Suficient.
  4. In viata mea de expozant am avut mereu un fetish cu designul standurilor care sa contina elemente agatate din tavan. Nu am avut parte de bucuria asta, insa anul acesta m-am bucurat de cateva standuri cu un astfel de design.
  5. Atmosfera din Targ a fost una specifica industriei: multa culoare, veselie, dans, forfota, oameni tineri, oameni frumosi, aglomeratie, vizitatori cu speranta in ochi si cu reduceri in minte.
  6. Design-ul standurilor a fost cu mult peste media anilor trecuti, asa cum, sunt convins, si bugetele au crescut direct proportional cu numarul metrilor patrati.
  7. Aglomeratie la standurile agentiilor care si-au deschis portile pentru publicul larg ( touroperatoare sau nu 🙂 )
  8. Pavilionul dedicat promovarii destinatiilor din Romania mi s-a parut gol, jalnic si lipsit de atmosfera. Atat de gol, incat se resimtea foarte clar diferenta de temperatura fata de pavilionul Agentiilor de Turism 🙂
  9. Mi-a placut ca Romexpo a inceput sa organizeze conferinte specifice industriei, asa cum ar trebui sa se intample in mod normal la fiecare eveniment.
  10. Infrastructura din afara pavilioanelor a ramas la fel de jalnica. Mi-am rupt masina prin parcare, am inotat prin baltoacele din asfalt si nu gratis, ci pe bani.

In concluzie, m-am bucurat de un targ care se apropie din ce in ce mai mult de ceea ce se intampla afara, infrastructura noilor pavilioane va aduce mai multi expozanti internationali in anii urmatori si ne va ajuta sa vedem standuri din ce in ce mai frumoase si mai creative.

Pentru mine, Targul de Turism ramane o mare bucurie 🙂

 

 

You may also like
Marketing Turistic
Hai in echipa noastra, Hai in familia Millennium Tour

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.